REGULAMIN FORUM INTERNETOWEGO „PALMY W POLSCE”
§ 1
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z forum internetowego „Palmy w Polsce”.
§ 2
Definicje
- Pojęcia i definicje użyte w Regulaminie oznaczają:
- Regulamin – rozumie się przez to niniejszy dokument,
- Forum – rozumie się przez to stronę internetową o nazwie „Palmy w Polsce”, umieszczoną pod adresem forum.palmy.net.pl, służącą wymianie informacji na temat uprawy palm i innych roślin ciepłolubnych na terenie Polski,
- Użytkownicy – rozumie się przez to osoby, które dokonały dobrowolnej rejestracji na Forum,
- Administrator Forum – rozumie się Użytkownika greg.
- Moderator Forum – użytkownik wyznaczony przez Administratora i posiadający uprawnienia, o których mowa w § 6.
§ 3
Tematyka Forum
- Tematyka Forum obejmuje zagadnienia związane z uprawą palm i innych roślin ciepłolubnych w Polsce.
- Do dyspozycji Użytkowników utworzone są działy, których nazwy określają poruszane w nich zagadnienia szczegółowe.
- Tematyka wątku powinna być określona przez tematykę działu.
- Tematyka postu powinna być określona przez tematykę wątku.
- Użytkownicy powinni, w miarę możliwości, trzymać się linii tematycznej wątku.
- Propozycje nowych działów można zgłaszać w dziale „Sprawy organizacyjne”.
§ 4
Obowiązki Użytkowników
- Nazwa Użytkownika nie może stanowić nazwy firmy. Uczestnictwo na Forum ma na celu wymianę doświadczeń, a nie darmową reklamę.
- W przypadku braku aktywności na nowo zarejestrowanym koncie przez okres jednego tygodnia jest ono usuwane.
- Użytkownicy zobowiązani są do korzystania z Forum zgodnie z obowiązującymi zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
- W szczególności zabronione jest umieszczanie treści, które:
- stanowią naruszenie obowiązującego w Polsce prawa,
- stanowią naruszenie powszechnie przyjętych norm społecznych i obyczajowych,
- zawierają słowa uznawane za wulgarne lub obraźliwe,
- znieważają grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej,
- stanowią ataki ad personam pod adresem innych Użytkowników,
- stanowią tzw. „teorie spiskowe”.
- Posty wyrażające poglądy, powinny zawierać argumenty, a nie jedynie nie podlegające dyskusji stanowiska. Ciężar dowodu spoczywa na osobie przedstawiającej daną tezę.
- Użytkownik zobowiązany jest do zachowania merytorycznego charakteru wypowiedzi.
- Niedopuszczalne jest prowadzenie dyskusji wyłącznie poprzez podawanie linków do materiałów zewnętrznych. Link może stanowić jedynie podstawę do dyskusji.
- Pytania powinny być zadawane w sposób przemyślany.
§ 5
Zasady linkowania i umieszczania na Forum informacji o ofertach sprzedaży i wymiany roślin
- Linki do innych forów i niekomercyjnych stron internetowych można podawać wyłącznie na potrzeby prowadzonej dyskusji.
- Linki do stron komercyjnych, informacje o pozainternetowych ofertach sprzedaży oraz oferty indywidualne można umieszczać:
- w szczególności w dziale „Sprzedaż i wymiana roślin”,
- w innych działach, jedynie w przypadku, gdy jest to podyktowane toczącą się dyskusją,
- daną ofertę wolno umieścić tylko raz. Zabronione jest tzw. „podbijanie wątku”.
- Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie mogą w postach podawać linków do własnej oferty.
- Osoby takie mogą zwrócić się do Administratora z prośbą o wyrażenie zgody na przedstawienie swojej oferty.
- Zgoda taka wyrażana jest odrębnie dla każdego przypadku.
- Linkowanie do ofert komercyjnych ma służyć celom informacyjnym. Jest niedopuszczalne jako forma reklamy.
- Linki do ofert komercyjnych mogą podawać wyłącznie Użytkownicy, którzy napisali na Forum minimum dziesięć postów, spełniających kryteria merytoryczne.
- Odnośniki komercyjne będą w szczególny sposób monitorowane przez Administratora pod kątem kryptoreklamy.
- Umieszczenie w stopce odnośnika do własnej strony, o ile jest to strona niekomercyjna, nie wymaga pozwolenia Administratora Forum. Jedynym warunkiem jest umieszczenie na linkowanej stronie, w widocznym miejscu, odsyłacza do strony Forum.
- Umieszczenie w stopce odnośnika do strony, związanej z prowadzeniem działalności gospodarczej, wymaga uzyskania zgody Administratora Forum.
- Nieprzestrzeganie powyższych zasad stanowi naruszenie Regulaminu.
§ 6
Prawa Administratora i Moderatora
- W ramach działań porządkowych Administrator i Moderator mają prawo do:
- usuwania, modyfikacji i przenoszenia postów lub wątków,
- nakładania kar na Użytkowników, naruszających postanowienia Regulaminu.
- Karami za nie stosowanie się do postanowień regulaminu są:
- ostrzeżenie,
- czasowa blokada konta,
- trwałe usunięcie konta.
- Administrator podaje uzasadnienie w formie podstawy faktycznej, oraz podstawy prawnej, w przypadku:
- usunięcia lub modyfikacji postu lub wątku, związanego z naruszeniem Regulaminu,
- nałożenia na Użytkownika kary spowodowanej naruszeniem Regulaminu,
- uzasadnienia nie wymagają przypadki, o których mowa w § 4 pkt 5, 6 i 7.
§ 7
Postanowienia końcowe
- Rejestracja na forum jest równoznaczna z akceptacją postanowień Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania.
- Użytkownicy, którzy nie akceptują Regulaminu powinni zwrócić się do Administratora z wnioskiem o usunięcie konta.